Оновлено
2017-12-12
15:11

Новини та оголошення

 


2015-09-30 16:14:27
Культурно-дозвіллєва практика 305 групи 

Коли студент розуміє, що йому необхідно пройти практику, дуже часто він не задумається про те, що в даний момент в багатьох аспектах закладається фундамент його майбутньої кар’єри та професійного зростання. Кожна ситуація, що матиме місце в рамках запропонованої ВНЗ практики буде не тільки показником рівня отриманих в університеті знань, але й безцінним життєвим досвідом, який може пригодитися не тільки в професійній сфері, але й у повсякденному житті.
Зрозуміти, що таке практика та в чому її призначення мали нагоду і студенти 305 групи філософсько-теологічного факультету Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича. Практика тривала майже місяць: з 29 червня по 21 липня 2015 року.
Студенти-культурологи проходили культурно-дозвіллєву практику на наступних базах практики: Чернівецький художній музей (Бабій Мар’яна та Ватаманюк Христина), Чернівецька обласна універсальна бібліотека імені Михайла Івасюка (Величко Андрій та Турчин Володимир), Чернівецький обласний краєзнавчий музей (Горюк Анна та Зайцева Юлія), Чернівецький обласний державний музей архітектури і побуту (Кисилиця Іван та  Клименко Віталій), Чернівецький літературно-меморіальний музей Ольги Кобилянської (Корнійчук Віта, Лопушняк Лілія та Тудос Ігор), Чернівецький обласний меморіальний музей Володимира Івасюка (Мельничук Анастасія та Павліковська Тетяна), Чернівецька обласна бібліотека для дітей (Огородніков Віктор та  Синчук Катерина), Наукова бібліотека Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича (Тимчишин Уляна та Урсулян Олена).
Мета навчальної культурно-довіллєвої практики передбачає оволодіння студентами сучасними методами, засобами та формами в організації та проведенні культурно-дозвіллєвої діяльності на базі отриманих у навчальному закладі знань, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної практичної роботи; виховання потреби у студентів проявляти свою творчу особистість, професійну обізнаність та здібності, уміння орієнтуватися в сучасних швидкоплинних умовах організації дозвілля. Керівником практики від університету був призначений проф. Мизак Нестор Степанович.
Проходячи практику на різних базах, хтось зі студентів отримав більше знань про музейну справу, а хтось про бібліотечну. Під час проходження практики студенти ознайомилися з історіями та структурами своїх баз практики, методикою написання планово-звітної документації, принципами роботи закладів, зі специфікою проведення культурно-дозвіллєвої роботи.

Незважаючи на те, що практику студенти проходили лише в музеях та бібліотеках, проте в кожному музеї чи в кожній бібліотеці практика проходила по різному. Наприклад, Чернівецький художній музей є досить великим і має багато відділів, тому студенток-практиканток направили до відділу мистецтв, де ті активно долучилися до роботи та допомагали проводити масові заходи, які відбувались під час проходження ними практики. У Чернівецькій обласній бібліотеці для дітей у студентів була досить насичена на різні масові заходи практика. Практиканти долучатися до організації та проведення цих заходів. За їхніми словами було і цікаво, і важко водночас, оскільки вони працювали з найвимогливішою публікою – дітьми. Проте в цілому враження залишилось дуже позитивні. А у Науковій бібліотеці Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича працювали у архівах і відчули на собі як це бути справжнім бібліотекарем та справлятися з каталогізуванням величезних книжкових стосів. З історією та географічно-кліматичними особливостями Буковини ознайомилися студенти, які проходили практику у Чернівецькому обласному краєзнавчому музеї, долучилися до впровадження сучасних технологій у бібліотечний простір студенти, базою практики яких стала Чернівецька обласна універсальна бібліотека імені Михайла Івасюка. Допомагали організовувати та проводити цікаві масові заходи просто неба і студенти у Чернівецькому обласному державному музеї архітектури і побуту.

Також особливістю баз практики є те, що серед них були меморіальні музеї (Чернівецький літературно-меморіальний музей Ольги Кобилянської та Чернівецький обласний меморіальний музей Володимира Івасюка). Для того, щоб вдало пройти практику у цих закладах, студенти повинні були ознайомитися з життям та творчістю тих людей, пам’яті яких присвячено ці музеї. Також методи роботи у таких музеях дещо відрізняються від методів роботи у звичайних музеях і проходження практики у цих закладах не тільки закріпило, а й значно розширило знання студентів з курсу «Музеєзнавство».
За словами всіх студентів-практикантів, їм сподобалось проходити практику, але є й негативні враження. Проте вони пов'язані зовсім не з методиками роботи, а з усвідомленням того стану, в якому наразі знаходяться наші культурні заклади. Головною проблемою є недостатнє фінансування. Внаслідок цього енергійні та творчі працівники не можуть втілити у життя свої креативні ідеї і можливо саме тому популярність закладів не така висока, як могла б бути.
Захист практики відбувся 8 вересня 2015 року. Всі студенти досить цікаво розповіли про своє проходження практики та отримали гарні оцінки.

  Назад
Ваші зауваження, запитання та пропозиції:webmasterС‚­d#@№ЉhоЭкchnu.edu.ua
 © 1999-2016 Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича; Програмування: Крамар А.В.